Η 11η ΜΕΡΑ
Ο ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ
ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΜΥΘΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ
Ο πολυγραφότατος σεναριογράφος Νίκος Φώσκολος έχει πλέον να παρουσιάσει και δυο μυθιστορήματα. Το πρώτο, που κυκλοφόρησε το 2002 από τις εκδόσεις ΛΙΒΑΝΗ, έχει τίτλο Η 11η ΜΕΡΑ, ενώ το δεύτερο επιγράφεται ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ. Σ’ αυτό το άρθρο σχολιάζεται ειδικά το βιβλίο Η 11η ΜΕΡΑ.
Η υπόθεση έχει ως εξής: Μια σειρά αρχαιολογικών θησαυρών πρόκειται να μεταφερθεί με πτήση της Ολυμπιακής για κάποια έκθεση στον Καναδά. Η Αγνή, αεροσυνοδός και μέλος του πληρώματος, πρόσφατα χωρισμένη από τον σύζυγό της και κυβερνήτη του αεροσκάφους Τάκη Γράψα, είναι τώρα ερωτευμένη με τον ξεπεσμένο Ελληνοαμερικανό πιλότο Χάρυ Σπάικο. Όμως ο τελευταίος έχει προσληφθεί από Ιταλοαμερικανούς μαφιόζους για να παραλάβει το αεροπλάνο μετά από την αεροπειρατεία που εκείνοι σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν. Παρόλ’ αυτά τόσο τα γεγονότα που ακολουθούν όσο και η εξέλιξη της ιστορίας είναι τελείως αναπάντεχα.
Με άλλα λόγια, φαινομενικά έχουμε να κάνουμε με μια ιστορία γραμμένη σύμφωνα με την κλασική συνταγή περιπέτειας και αγωνίας όπου υπάρχει και η απαραίτητη δόση Έρωτα. Εντούτοις, αν κάποιος θελήσει να αναζητήσει σ’ αυτό το μυθιστόρημα κι ένα βαθύτερο νόημα, θα μπορούσε να παρατηρήσει το εξής: Εδώ ο συγγραφέας πιθανόν αναφέρεται στη ματαιότητα κάποιων καταστάσεων στις οποίες εμπλέκονται οι άνθρωποι από απληστία, από δίψα για χρήμα, δύναμη και εξουσία, ή ακόμα και από την απέλπιδα προσπάθεια για μια καλύτερη ζωή. Ευτυχώς κάποιες φορές υπάρχει ο Έρωτας που με την παρεμβολή του μπορεί να ανατρέψει τα πάντα.
Όταν πληροφορήθηκα για την απόπειρα του δημοφιλούς σεναριογράφου ν’ ασχοληθεί με την πεζογραφία, ομολογώ ότι δεν πίστευα πως θα είναι τόσο επιτυχής. Γιατί στο σενάριο, λόγω του σημαντικού ρόλου που παίζει η συνεχής εναλλαγή της εικόνας, η αλληλεπίδραση καταστάσεων και συναισθημάτων εμφανίζεται με πολύ πιο γοργό ρυθμό απ’ ό,τι στη μυθιστορηματική γραφή. Ωστόσο με τη γραφή του ο μυθιστοριογράφος Φώσκολος καταφέρνει να κρατήσει τους αναγνώστες του στο ίδιο επίπεδο αγωνίας με τους τηλεθεατές του.
Π. Σκούρτης
27- 2 - 2007
Ο ΝΙΚΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ
ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΜΥΘΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ
Ο πολυγραφότατος σεναριογράφος Νίκος Φώσκολος έχει πλέον να παρουσιάσει και δυο μυθιστορήματα. Το πρώτο, που κυκλοφόρησε το 2002 από τις εκδόσεις ΛΙΒΑΝΗ, έχει τίτλο Η 11η ΜΕΡΑ, ενώ το δεύτερο επιγράφεται ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ. Σ’ αυτό το άρθρο σχολιάζεται ειδικά το βιβλίο Η 11η ΜΕΡΑ.
Η υπόθεση έχει ως εξής: Μια σειρά αρχαιολογικών θησαυρών πρόκειται να μεταφερθεί με πτήση της Ολυμπιακής για κάποια έκθεση στον Καναδά. Η Αγνή, αεροσυνοδός και μέλος του πληρώματος, πρόσφατα χωρισμένη από τον σύζυγό της και κυβερνήτη του αεροσκάφους Τάκη Γράψα, είναι τώρα ερωτευμένη με τον ξεπεσμένο Ελληνοαμερικανό πιλότο Χάρυ Σπάικο. Όμως ο τελευταίος έχει προσληφθεί από Ιταλοαμερικανούς μαφιόζους για να παραλάβει το αεροπλάνο μετά από την αεροπειρατεία που εκείνοι σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν. Παρόλ’ αυτά τόσο τα γεγονότα που ακολουθούν όσο και η εξέλιξη της ιστορίας είναι τελείως αναπάντεχα.
Με άλλα λόγια, φαινομενικά έχουμε να κάνουμε με μια ιστορία γραμμένη σύμφωνα με την κλασική συνταγή περιπέτειας και αγωνίας όπου υπάρχει και η απαραίτητη δόση Έρωτα. Εντούτοις, αν κάποιος θελήσει να αναζητήσει σ’ αυτό το μυθιστόρημα κι ένα βαθύτερο νόημα, θα μπορούσε να παρατηρήσει το εξής: Εδώ ο συγγραφέας πιθανόν αναφέρεται στη ματαιότητα κάποιων καταστάσεων στις οποίες εμπλέκονται οι άνθρωποι από απληστία, από δίψα για χρήμα, δύναμη και εξουσία, ή ακόμα και από την απέλπιδα προσπάθεια για μια καλύτερη ζωή. Ευτυχώς κάποιες φορές υπάρχει ο Έρωτας που με την παρεμβολή του μπορεί να ανατρέψει τα πάντα.
Όταν πληροφορήθηκα για την απόπειρα του δημοφιλούς σεναριογράφου ν’ ασχοληθεί με την πεζογραφία, ομολογώ ότι δεν πίστευα πως θα είναι τόσο επιτυχής. Γιατί στο σενάριο, λόγω του σημαντικού ρόλου που παίζει η συνεχής εναλλαγή της εικόνας, η αλληλεπίδραση καταστάσεων και συναισθημάτων εμφανίζεται με πολύ πιο γοργό ρυθμό απ’ ό,τι στη μυθιστορηματική γραφή. Ωστόσο με τη γραφή του ο μυθιστοριογράφος Φώσκολος καταφέρνει να κρατήσει τους αναγνώστες του στο ίδιο επίπεδο αγωνίας με τους τηλεθεατές του.
Π. Σκούρτης
27- 2 - 2007
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου