28 Ιουν 2009

Άστρο

ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΣΒΗΣΟΥΝ ΤΟ ΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ

Το άστρο του Στράτου Γεωργιόπουλου έχει αρχίσει ν’ ανεβαίνει όλο και πιο ψηλά. Εκτός από τις εμφανίσεις του στο πρόγραμμα Ονείρου Ελλάς και στο κέντρο Αστέρια, του παρουσιάστηκαν στο μεταξύ κι άλλες προτάσεις. Έχει ήδη εμφανιστεί στο τηλεοπτικό πρόγραμμα του Άκη Παυλόπουλου ΤΟ ΠΑΡΤΙ ΤΗΣ ΖΩΗ ΣΟΥ, εκπομπή στην οποία θα συμμετάσχει κι αύριο, δηλαδή την Κυριακή 1η Μαρτίου. Παράλληλα, του να συμμετάσχει σε εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού 902 ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΑ FM.
Ωστόσο δεν άργησαν να βρεθούν κάποιοι που ν αμφισβητήσουν την αξία του αναφερόμενου καλλιτέχνη. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες μεταξύ αυτών βρίσκεται και μια καθηγήτρια μουσικής. Η εν λόγω επικρίτρια υποστηρίζει ότι η φωνή του Γεωργιόπουλου δεν έχει καμμιά σχέση μ’ αυτή του αείμνηστου παππού από την πλευρά της μητέρας του, του Στράτου Παγιουμτζή. Ο εγγονός του κορυφαίου καλλιτέχνη είναι λέει φάλτσος και με τον τρόπο που αποδίδει τα τραγούδια δεν προσεγγίζει καθόλου τις ερμηνείες που είχαν γίνει στις πρώτες ηχογραφήσεις τους.
Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν τα μουσικολογικά κριτήρια σύμφωνα με τα οποία υποστηρίζεται πως υπάρχουν ατέλειες στην ερμηνεία του εν λόγω τραγουδιστή, είναι σωστά ή όχι. Είμαι όμως σχεδόν σίγουρος πως αν η φωνή του νεότερου Στράτου έμοιαζε έστω και φαινομενικά με του δημοφιλούς παππού του - πράγμα που σε καμμιά περίπτωση δεν ισχύει - σίγουρα θα έβρισκαν πάλι πάτημα για να πούνε πως προσπαθεί να τον μιμηθεί. Επιπλέον φοβάμαι πως αν μελετάμε τις φωνές καλλιτεχνών του Ρεμπέτικου με μοσικολογικά και μόνο κριτήρια, τότε χάσαμε το παιχνίδι. Μ’ αυτή τη λογική, το Μάρκο Βαμβακάρη που η χροιά της φωνής του καθόρισε τον τρόπο ερμηνείας σ’ ένα ολόκληρο μουσικό είδος, θα έπρεπε να τον είχαμε ρίξει στα Τάρταρα, αφού τον αποκαλούσαν όχι μόνο βραχνοκόκορα αλλά και γάιδαρο. Σημασία στις φωνές που αντιπροσωπεύουν αυτό το μουσικό είδος – δηλαδή το Ρεμπέτικο και ιδιαίτερα το Πειραιώτικο που εκπροσωπεί ο Μάρκος - έχουν το μεράκι και η αυθεντικότητα με τα οποία βγαίνει η ερμηνεία.
Σίγουρα ο καθένας διατηρεί το δικαίωμα να κάνει ακόμα και αρνητική κριτική. Όταν όμως φτάσει στο σημείο να διερωτάται γιατί ο τάδε καλλιτέχνης τραγουδάει στο δείνα μαγαζί - ή ακόμα και γιατί τραγουδάει - γενικότερα - τότε πιστεύω πως αυτή η κριτική εξυπηρετεί άλλους σκοπούς.

Π. Σκούρτης
28 - 2 - 2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: